wicked


jos äitini pitäisi kuvailla minua, hän ei suin surminkaan määrittelisi minua siistiksi. tosin, jos olisin itse elänyt itseni kanssa koko lapsuus/teini-iän, en itse olisi kovinkaan eri mieltä. myös jos murulta olisi kysynyt asiaa yhdessä olomme alkuaikoina, oli vastaus ollut, että olen pieni sikapossukanahaukkasuttari.

lasten myötä olen oppinut jotain: viikkosiivous. toki välissä on ollut aikoja, jolloin on saattanut vierähtää kuukausikin (nyt nolottaa) edellisestä imuroinnista puhumattakaan lattian ja pölyjen pyyhkimisestä.

olen kuitenkin parantanut tapani. tänään tulee jo kolme viikkoa siitä, kun olen/olemme siivonneet yhdessä murun kanssa joka tiistai. aamupäivällä olen laittanut lasten kanssa tavaroita paikoilleen, ehkä jopa kerennyt imuroida. iltapäivällä olemme sitten pyyhkineet lattiat ja pölyt. illalla on sitten sytytetty kynttilät ja nautittu ehkä lasillinen viiniä puhtaalle kodille.

olen myös oivaltanut, että jos oikeasti maltan pestä pyykkiä melkein joka päivä, laittaa tavarat paikoilleen, kun en enää niitä tarvitse sekä kuljetella roskat roskiin, koti pysyy melkeimpä siistinä koko viikon. ainoastaan suuremman roinat saattavat elää viikon aikana omaa elämää, mutta nekin elävät sitä suuremman omassa huoneessa.

tänään on taas tiistai ja siivouspäivä. tänään on myös talvirenkaiden vaihtopäivä, mutta se ei ole minun ongelma!

0 kommenttia: