cause I had the time of my life

ja tämä ilta oli niin fraun ilta! koko viikon olen fiilistellyt mielessäni erästä elämäni merkittävimmistä (?) elokuvista ja nyt rakas tv5 näyttää sen minulle perjantai-illan kunniaksi. mikä voisikaan tätä päivää paremmin kruunata?!

muistan vielä, kun olin taas lapsena, ehkä 12-vuotiaana, naapurista lainaamassa jotain hyvää elokuvaa. serkku iski käteeni videokasetin, jossa päällä luki "kuuma tanssi". taisin hieman punastella ottaessani sen vastaan. ja ehkä myös ensimmäistä kertaa elokuvaa katsoessani, mutta se oli rakkautta ensi silmäyksellä.

nyt tämä tyttönen on jo lähes 30-vuotias nainen, mutta edelleen niin rakastunut. en osaa varmaan laskeakaan niin moneen, miten monta kertaa olen elokuvan katsonut. sitä on katsottu alusta loppuun ja ihanimpia pätkiä kelaten. sitä on fiilistelty yksin sohvan nurkassa, ystävien kera yhdessä kyyneliä silmäkulmasta pyyhkien ja jopa miehen kanssa (pakotettu katsomaan). ja edelleen se on yhtä ihana.

3 kommenttia:

Heli kirjoitti...

tää oli aika ihana postaus. :) rupesin heti miettimään, millä elokuvalla on mahtanut olla vastaava merkitys mun elämällä, jos millään. en oo keksinyt vielä.

tuli myös mieleen armaan, pehmon puolisoni äskettäinen kommentti: "se kaukainen maa oli kyl ihan hyvä elokuva, sen vois vaik joku päivä kattoo" (kyllä, just se jossa on nicole kidman ja tom cruise). (!!!)

ky kirjoitti...

mulle vastaavan vaikutuksen on tehny leffa kuolleiden runoilijoiden seura...se saa mut itkemään joka kerta ja silti siinä on jotain nuoren omaa ja kapinaakin...
täytyy kattoo se taas joku kerta...

Laura kirjoitti...

kiitos heli :) miten multa on muuten voinut mennä tuollaisten näytteijöiden elokuva niin ohi, ettei tuo nimi sytyttänyt mitään mielikuvia?? tämä erehdys tulee kyllä korjata mahdollisimman pian ;)

ky - kun päätät katsoa sen, kutsu mut seuralaiseksi :)